3 Jaar Get Lost ! 🎉🎉

Deze maand, op 15 juni om precies te zijn, bestond Get Lost Productions v.o.f. 3 jaar en in die tijd is er een hoop veranderd. Zo zijn we een hele hoop nieuwe inzichten, nieuwe spellen, nieuwe mijlpalen en zelfs een nieuw logo rijker!

Hoewel Get Lost Productions al 3 jaar bestaat, zijn wij al langer bezig met Get Lost. Het is namelijk ooit begonnen als een project binnen de opleiding Communication & Multimedia Design.
In 2016 wilde Mark werken aan een project dat draaide om het verleggen van je grenzen, uit je comfortzone stappen en voornamelijk liften (hitchhiken). Koos en Zoë sloten zich hier bij aan en zo ontstond het allereerste begin van Get Lost.

We wilden mensen uit hun comfortzone laten stappen en ze een once-in-a-lifetime-experience geven. Zo ontstonden de eerste plannen voor een Get Lost evenement. We wilden studenten uit Leeuwarden de kans geven om gedwongen te worden hun grenzen te verleggen en zich buiten hun comfortzone te begeven. Get Lost was een eendaags evenement waarbij de deelnemers in teams van twee op een competitieve manier moesten omgaan met verrassingen en opdrachten.

Natuurlijk is het voor iedereen anders wat binnen en wat buiten je comfortzone valt, maar we kwamen er achter dat mensen het spannend vinden om geen controle te hebben over wat er gebeurt. Daarnaast vindt mens het lastig om vreemden aan te spreken. Op basis van verschillende testen kreeg het evenement steeds meer vorm. Puzzels werden gemaakt en getest, locaties werden gezocht en bezocht en er werd gebrainstormd over de naam van het evenement. “Get Lost” was namelijk niet in één keer gekozen. Andere mogelijkheden waren onder andere: Surpreis, Van De Kaart of Ok Doei. Naast de Nederlandse opties is natuurlijk ook gekeken naar Engelse varianten zoals Destination Unknown, Hit The Road en uiteindelijk is gekozen voor het huidige Get Lost.

Get Lost was unaniem een belachelijk groot succes, de teams stonden op de ochtend van het evenement klaar om te vertrekken. Ze kregen een tasje met voorwerpen die van pas zouden komen op deze dag. De teams werden in busjes naar de eerste locatie gebracht. Om de rit erheen zo veel mogelijk in thema te houden, is er er een radioshow gemaakt met muziek, morsecode en alles dat kon bijdrage aan de spanning van het evenement. De teams kregen op deze locatie de eerste opdracht, waarna  ze liftend naar de volgende locatie moesten gaan  En of je uiteindelijk kans maakte op de winst hing dus ook deels af of je een lift wist te regelen.

 

De hele dag zat vol puzzels die nieuwe locaties vrijgaven en opdrachten die uitgevoerd moesten worden op deze locatie. De teams hebben iets nieuws en uitdagends meegemaakt en wij van Get Lost waren nog lang niet klaar met Get Lost. Daarom hebben we ons na dit project ingeschreven bij de Kamer van Koophandel als Get Lost Productions v.o.f.!

Tegen de tijd dat Mark ging afstuderen, stond Get Lost Productions nog in de kinderschoenen. Het was dus een logische keuze om dit project tot een hoger niveau te tillen. Sergio kwam bij het team en samen hebben ze een van Get Lost een fantastisch afstudeerproject gemaakt. In 2018 heeft Get Lost zelfs een nominatie ontvangen voor de CMD Awards op de NHL Stenden Hogeschool te Leeuwarden. De jury was erg te spreken over Get Lost en beloonden ons met een tweede plek, een prestatie waar we uiteraard erg trots op zijn!

We wilden ons in eerste instantie focussen op het organiseren van evenementen. Zo hebben we verschillende bedrijfsuitjes georganiseerd, met spellen en puzzels aangepast op de bedrijven. Toen kwam het idee om de spellen van een andere kant te bekijken. Wat als we een app uitbrengen? Dan hoeven we niet bij elk evenement aanwezig te zijn en kan je de uitdaging aangaan wanneer het jou uitkomt!

Nu zijn we hard aan het werk aan onze eerste app(s) en spellen. Zo hebben we een tijdje geleden de quarantaine uitdaging: Safe Inside uitgebracht, die op het moment van schrijven al meer dan 1100 spelers heeft. Momenteel zijn we hard aan het werk voor ons nieuwste spel: At Large.

 

In At Large heeft de politie jouw hulp nodig bij het opsporen van de voortvluchtige Stefan Werkmans. In een serie van uitdagende puzzels en opdrachten,help je de politie bij het ontrafelen van het mysterie rondom deze gewelddadige veelpleger.

At Large wordt uitgebracht als losse app waarin je de uitdaging aan kan gaan en helpt om in een interactieve puzzel-ervaring een voortvluchtige crimineel op te pakken. Hiernaast zijn we bezig met het ontwikkelen van nieuwe verhalen en nieuwe manieren om onze spellen te spelen.

Hoewel er een hoop is veranderd binnen Get Lost Productions in de afgelopen 3 jaar, is onze visie en ons doel nooit veranderd. We willen onze spelers stimuleren om uit hun comfortzone te stappen door ze onze uitdagende spellen aan te bieden.

Wij werken nog steeds met veel plezier aan Get Lost Productions en zijn ontzettend blij met de support die we van jullie hebben gekregen in de afgelopen 3 jaar. We kunnen niet wachten tot At Large te downloaden is en jullie kunnen gaan spelen. Wil je op de hoogte blijven van wanneer het zover is of misschien wel uitgenodigd worden om het spel als één van de eerste te kunnen testen, meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.

Zoë Medema